.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احداث كتابخانه مركزي ساري مشروط پيگيري و پول
احداث كتابخانه مركزي ساري به پيگيري مستمر مسئولان و اختصاص بودجه نياز دارد. این در حالی است که ساخت كتابخانه مركزي مازندران اولويت‌ اصلي سفر دولت ...
احداث كتابخانه مركزي ساري مشروط پيگيري و پول

احداث كتابخانه مركزي ساري به پيگيري مستمر مسئولان و اختصاص بودجه نياز دارد.

از گذشته‌هاي دور كتاب به عنوان يكي از ابزارهاي آموزشي مورد توجه بوده و اولياي دين نيز به پديد‌ آوردن آثار علمي و فرهنگ مكتوب توصيه‌هاي مهمي داشته‌اند.

كتابخانه و اجتماع از گذشته تاكنون همپاي هم بيش رفته و يكي بر ديگري اثر بخشيده است.

هرگاه ضرورت كتابخواني و اهميت آن براي همگان تبيين و تفسير شود، در آن صورت هيچگاه و در هيچ محلي نبايد انساني را يافت كه با مطالعه بيگانه باشد و هيچ زمان و مكاني نبايد وجود داشته باشد كه نقش محوري و كليدي كتاب در آن ناديده انگاشته شود حتي با داشتن گرفتاري‌هاي متعدد زندگي نبايد از كتابخواني دست برداشت و بهانه آورد.

بدون فرهنگ بحث استقلال سياسي، فرهنگي، نظامي و اقتصادي كشور معنا پيدا نمي‌كند.

ميزان غناي فرهنگي هر جامعه و اطلاعات و نوشته‌هايي رقم مي‌زند كه ما امروز آنها را در جايگاه كتاب مي‌شناسيم. كتاب، كتابخانه و كتابخواني واژه‌هايي آشنا و مانوس براي ما هستند البته نه درعمل و متاسفانه كتاب‌ها را به تاريخ سپرده ايم.

* خانواده عامل اصلي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني است

تلاش براي توسعه كتابخواني به معناي تجديد ساختمان با مهندسي فرهنگي كشورمان است تا بتوان از طريق آن هويت ايراني و اسلامي را از گزند آفات جهاني شدن و تهاجم فرهنگي مصون داشت.

مديريت بودجه گام مرتبط با امر كتاب و كتابخواني بويژه در شهرداري‌ها نخستين گام در راستاي توسعه كتابخواني در ايران است و گام دوم تلاش در راستاي اطلاع رساني و تبليغات كتاب است كه از طريق برپا كردن نمايشگاه و تبليغات در صدا و سيما امكان‌پذير است.

خانواده عامل اصلي در راه ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني به شمار مي‌رود و بايد با استفاده از مطبوعات، رسانه‌هاي گروهي، معلمان و دبيران كه والدين بتوانيم بر افزايش سطح معلومات و آگاهي دانش‌آموزان تاثير مثبت و سازنده‌اي ايجا كنيد چرا كه تقويت و فرهنگ مطالعه از كودكي و سنين پايين مي تواند نقش موثري در گسترش فرهنگ كتابخواني در سال هاي آينده در ميان همه اقشار جامعه ايفا كند.

* ساخت كتابخانه مركزي مازندران اولويت‌ اصلي سفر سوم دولت است

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اينكه ساخت كتابخانه مركزي مازندران جزو مصوبات سفر نخست هيئت دولت به استان بوده است، گفت: اعتبار ساخت كتابخانه مركزي در سفر سوم دولت تامين مي‌شود.

هادي ابراهيمي اظهار داشت: برخي از مصوبات سفر نخست دولت در استان به دليل مشكلات مالي، نبود ظرفيت و زير ساخت نامناسب عقب افتاده است.
وي تصريح كرد: ساخت كتابخانه مركزي مازندران جزو اولويت‌هاي اصلي سفر سوم هيئت دولت است.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران بر ضرورت تشكيل و تقويت انجمن خيران كتابخانه ساز در شهرهاي مختلف استان تاكيد كرد.
وي افزود: همه فعاليت‌هاي مادي و عمراني در راستاي رشد بشريت صورت مي‌گيرد و توسعه فرهنگي اهتمام اوليه دولت دهم است.
ابراهيمي با تاكيد بر لزوم همكاري نهادهاي ديگر با مديران شهري براي گسترش و توسعه فرهنگي گفت: فرهنگ موضوعي ريشه‌اي است و بايد با عزمي راسخ همه نهادها به ميدان بيايند و با برنامه‌هاي ابتكاري به ارتقاي آن كمك كنند.
وي بيان داشت: كتاب و كتابخواني علاوه بر اينكه لازمه تكامل بشريت است بلكه بايد به عنوان وظيفه ديني تلقي شود، به ويژه در شرايط كنوني كه هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان از طرق مختلف، اركان جامعه به ويژه نسل جوان را در معرض خطر و تهديد قرار داده است.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران خاطرنشان كرد: كتاب و كتابخواني بايد در اولويت خاصي قرار گيرد و بايد شرايطي فراهم شود تا گروه‌هاي مختلف جامعه به‌ويژه نسل جوان از همان آغاز با كتاب و كتابخواني انس بگيرند.

* مطالعات نهايي كتابخانه مركزي توسط مشاوران وزارت ارشاد
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نيز به گفت: مطالعات نهايي كتابخانه مركزي ساري توسط مشاوران وزارت ارشاد در حال انجام است.
حجت‌الاسلام عباسعلي ابراهيمي اظهار داشت: زمين كتابخانه مركزي توسط شهرداري ساري در اختيار قرار گرفت و بحث واگذاري زمين به نام ارشاد اسلامي در حال انجام است.
وي با اشاره به اينكه اعتبار ساخت اين كتابخانه بايد از سوي وزارت ارشاد تامين شود، افزود: مشاوران وزارت ارشاد در حال انجام مطالعات زمين‌شناسي و كارهاي اجرايي هستند.
ابراهيمي تصريح كرد: اميدواريم تا دو ماه آينده كار سخت افزاري توسط مشاوران صورت گيرد و به مرحله انتخاب پيمانكار براي ساخت كتابخانه برسيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران خاطرنشان كرد: مشاور اصلي اين كتابخانه از سوي وزارت ارشاد يك مشاور از بخش خصوصي را براي انجام كار مطالعاتي كه در استان گلستان مستقر هستند كارهاي اجرايي را به اين بخش واگذار كردند.
وي ساخت كتابخانه مركزي ساري را از دغدغه‌هاي مسئولان استان عنوان كرد و يادآور شد: قرار است مكاتبه‌اي را با استاندار مازندران براي تسريع و جذب اعتبارات در ساخت اين كتابخانه داشته باشيم.
ابراهيمي گفت: مقوله احداث كتابخانه بايد در اولويت خاصي قرار گيرد و بايد شرايطي فراهم شود تا گروه‌هاي مختلف جامعه به ويژه نسل جوان از همان آغاز با كتاب و كتابخواني انس بگيرند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران تاكيد كرد: يكي از بهترين راه‌هاي برطرف كردن نيازهاي دانستن انسان‌ها مطالعه است و با علم به اين مسئله فرهنگ كتابخواني در كشور ما ضعيف و بر اساس آمارها ميزان مطالعه براي هر ايراني خيلي پايين است.
وي بيان داشت: در كشورهاي توسعه يافته و يا حتي در حال توسعه براي هر خانوار سبد هزينه‌هاي زندگي در بخش مصارف فرهنگي معيار تعيين شده‌اي وجود دارد كه در آن كتاب از اولويت بالايي برخوردار است.

* تامين اعتبار كتابخانه مركزي نيازمند پيگيري جدي استاندار و نمايندگان مجلس است
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي مازندران نيز به فارس گفت: يكي از مصوبات فاخر حوزه فرهنگ در دور اول سفر هيئت دولت، احداث و تجهيز كتابخانه مركزي در مركز استان مازندران بود كه با مساحت زيربناي حدود 10 هزار متر مربع قادر به حل مشكلات محققان و دانش پژ‌وهان استان است.
محمداسماعيل اما‌م‌زاده اظهار داشت: از نخستين روزهاي اين تصويب تلاش براي تهيه زمين آغاز شد تا با همت شهردار و شوراي اسلامي شهر ساري زميني به مساحت2 هزار و 50 مترمربع در ميدان خزرآباد آماده و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه مسئول تحقق پروژه فوق است، معرفي شد.
وي بيان داشت: به دليل نافرجامي تلاش‌ها، در دور دوم سفر نيز اين پروژه مورد تاكيد هيئت دولت قرار گرفت.
مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران تصريح كرد: تاكنون سه استاندار مازندران چهار نامه براي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم و دهم ارسال داشته و در آن با تبيين نقش اسامي اين كتابخانه در تعديل مشكلات محققان و تنظيم محروميت فاحش در فضاي كتابخانه‌اي اين استان، بر لزوم اجرايي شدن مصوبه دو دور سفر تاكيد و تصريح كردند.
وي ادامه داد: اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان نيز علاوه بر چند مكاتبه با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، دو نامه نيز به حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشته و در آنها خواستار صدور دستور وزير براي تحقق وعده صفار هرندي، وزير قبلي فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمينه اختصاص يك ميليارد ريال اعتبار در سال 1389 به احداث كتابخانه مركزي استان مازندران شد.
امام‌زاده خاطرنشان كرد: در نيمه اول سال 88 و در پي پيگيري‌هاي مستمر در جلسه‌اي با موضوع كتابخانه مركزي مازندران، صفار هرندي به معاونان مربوطه دستور داده بود تا مبلغ يك ميليارد تومان براي پروژه مذكور در سال مالي 89 لحاظ كند، با وجود انجام مطالعات اوليه و فاز صفر در سال 88، به نظر مي‌رسد وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي براي امسال اعتباري را براي كتابخانه مركزي منظور نكرده، كه جاي پيگيري از سوي استاندار و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به‌ويژه شهرستان ساري دارد.
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي مازندران گفت: استان مازندران با همه شاخص‌هاي برتر فرهنگي خود، كه بايد قبل از بسياري استان‌ها داراي كتابخانه مركزي شود و پروژه آن نيز پيش‌تر از آن استان‌ها به تصويب رسيده بود، هنوز هم حتي پس از اين استان‌ها نيز شاهد آغاز عمليات اجرايي كتابخانه مركزي خود نيست.
وي در پايان يادآور شد: براي پاسخگويي به مطالبه جدي مردم استان به‌ويژه مردم شهرستان ساري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد توجه خاصي در اختصاص بودجه براي سال 89 داشته باشد تا اعتبار مصوبات سفر هيئت دولت بيش از اين تضعيف نشود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 شهريور 1389
گجائي شمال نيوز مدتي پيدات نيست.اخبارهات بيشتر دوغ شد نگاه منتقدانه شما در استان كم پيداست.نبودي در جلسه آموزش وپرورش فياضي آنچنان از خبر استخدام آموزش وپررورش انتقاد كرد وگفت: همه حرفها شمال نيوز دروغ بود وبهتر است رسانه ها واقع بين باشند.حضورتان شديدا كم رنگ است.درست است كه بعضي مواقع از جند مسئول جانبداري مي شود به خاطر لابي كه داشتيد ولي در بعضي اوقات اخبار منتقدانه شما حساسيت بعضي‌ها را برمي انگيخت بهتر بود.بالاخره مردم حرف چه كسي ر ا قبول كنند رسانه ها يا مديران يا مدم معترض را اكث كساني كه جلوي آموزش وپرورش مازندران تجمع كردند در روز بعد از اعلام نتيجه آزمون از عملكرد آموزش وپرورش انتقاد داشتند وانتقاد به جائي هم بود چون ظاهرا 400نفر ديگر هم جذب آموزش وپرورش شدند.اما جناب فياضي با تمام توان خودش بيان داشت هيچ گونه تقلبي صورت نگرفت.بالخره اين 400تا هم كه انتخاب شدند بيشتر معترضين بودند كه در دم دستگاه مديران وسفارش شده ها بودند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.429 seconds.